Secretul companiei care produce, de 20 de ani, celebrul unguent de gălbenele
Lucia Goreaev, directorul general al Plafar Impex, care produce unguente și cosmetice pe bază de plante tradiționale românești sub brandul Ceta SIBIU, povestește că mama ei este cea care a creat rețeta originală după care încă se face popularul unguent de gălbenele. Tot mama ei a creat și compania, în 1995. Luciei i-a revenit, însă, datoria să ducă mai departe tradiția familiei și, la doar 28 de ani, a preluat conducerea companiei și a creat brandul Ceta SIBIU.
Citește și Când lumea din jur se destramă, te întorci la origini
„Mă simt foarte atașată de primele mele unguente. Unul dintre ele este, de exemplu, cel de gălbenele. Este prima rețetă și a fost creată de mama mea. De aici a început totul. Toată lumea cunoaște astăzi eticheta aceea portocalie a unguentului nostru de gălbenele”, povestește Lucia care, dacă nu ar fi luat-o pe drumul bătătorit de mama ei, mărturisește că, cel mai probabil, ar fi rămas la profesia ei de bază, aceea de inginer energetician.
O afacere de succes înseamnă viziune, răbdare și tenacitate
În cei 16 ani de când se află la cârma Plafar Impex, a crescut odată cu afacerea și a învățat foarte multe lucruri. În primul rând, să nu se descurajeze ușor și să realizeze puterea extraordinară pe care o poate avea un singur om.
„Mi-am dat seama cât de molipsitor este entuziasmul și cum poate să pună lucrurile în mișcare. Și știu că procesul de învățare nu se oprește niciodată”, subliniază creatoarea brandului Ceta SIBIU, pentru care integritatea și seriozitatea sunt valorile umane pe care le prețuiește cel mai mult și pentru care o afacere de succes este sinonimă cu viziune, răbdare și tenacitate.
Citește și Cu arta la purtător
Crede în produsele create de compania ei „pentru că au trecut cu brio proba timpului” și pentru că „și-au dovedit eficacitatea și nu au efecte secundare”. Asta pentru că niciodată nu a făcut rabat de la calitate, nu a ales scurtăturile și nu a sărit etape: „M-am dezvoltat încet și organic, fără compromisuri. Am produs bine și accesibil și am făcut bine oamenilor. De 20 de ani, produsele mele au ajutat și continuă să ajute”.
„Momente grele au fost și sunt în continuare”
Am întrebat-o pe Lucia Goreaev care au fost cele mai grele momente prin care a trecut compania, de-a lungul timpului. „Momentele grele au fost și sunt în continuare. La scară mică, m-am lovit de 'tarele' societății noastre, în general: legislația insuficient gândită și prost aplicată, oameni slab pregătiți profesional, superficialitate, atitudinea greșită față de muncă și lipsa de respect”, explică directorul general Plafar Impex.
Lucia Goreaev
La polul opus, recunoaște că are și motive de satisfacție. Multe! „Eu sunt fericită când încerc ceva nou și rezultatul îmi întrece așteptările, când primesc o etichetă frumoasă și veselă care-mi încălzește inima sau un telefon de la un necunoscut care nu vrea să se prezinte, ci vrea doar să-mi mulțumească pentru că și-a rezolvat o problemă veche folosind unul sau altul dintre unguentele mele”.
Cum ia naștere un produs marca Ceta SIBIU
Recent, a dezvoltat o gamă nouă de cosmetice care îmbină tradiția cu inovația, și anume gama de creme cu fosfolipide și extracte din plante, pentru ingrijirea feței și a corpului. Deși recomandă toate produsele marca Ceta SIBIU și chiar dacă unguentul de gălbenele îi este cel mai drag, Lucia a ajuns să se atașeze de o cremă din noua gamă de cosmetice cu fosfolipide: cea pentru coate și călcâie deteriorate.
Citește și Mamă, soție și artist. Iată că se poate!
Nu știe cum se întâmplă în alte părți, dar, atunci când se gândește la un nou produs marca Ceta SIBIU, pornește de la propriile ei dorințe. Ce ar folosi ea? Cum și-ar dori să arate? Care ar trebui să fie utilitatea lui?
Lucia Goreaev
După această mică introspecție, ideile încep să curgă: „Este dificil să mă opresc. Apoi, urmează rețeta, pe care o tot modific până ajung la esență. Nu-mi plac lucrurile foarte complicate. Caut esența, ideea de bază. Până nu simt că totul este în regulă, nu mă opresc din căutare”.
Resursa umană, cea mai importantă
De câțiva ani, compania are o hală nouă și o capacitate de producție mult mai mare decât în trecut. Totodată, numărul angajaților a ajuns la 15 și Lucia a mărturisit că intenționează să mărească echipa pentru că, pentru ea, resursa umană este cea mai importantă. Atât de importantă, încât nu-și percepe angajații ca pe niște oameni care lucrează pentru ea.
Citește și Businessul tenismenului Florin Segărceanu: Dezvoltăm fiinţe umane, nu creştem matematicieni
„Îmi place să cred că fac parte dintr-o familie numeroasă, în care fiecare își aduce contribuția”, mai spune Lucia. Pentru ea, unul dintre momentele preferate ale unei zile este să-și audă angajații râzând și întreaga hală vibrând de veselie.
Lucia Goreaev nu se consideră un lider, dar atunci când vine vorba despre greșeli, se comportă ca un adevărat lider. Acel lider care mărturisește că a greșit de multe ori, dar care încearcă să se consoleze cu gândul că nu a făcut-o intenționat: „Nu am nicio problemă în a-mi recunoaște vina și a-mi cere scuze”.
Calitatea, o promisiune pentru viitor
Deși România nu este cadrul perfect pentru a-ți permite să vorbești despre planuri de viitor, Lucia Goreaev a demonstrat, fără doar și poate, că este una dintre cele mai în măsură persoane să vorbească despre viitor, un viitor în care promite să păstreze aceeași calitate a rețetelor de altădată ca și în prezent.
Citește și Handmade cu personalitate
„Vreau să învăț, să mă perfecționez și să-mi dezvolt afacerea. Vreau să aduc sănătate și frumusețe în casele românilor, așa cum fac și facem de 20 de ani. Vreau să concep noi game de produse păstrând calitatea rețetelor de altădată, dar folosind ingrediente noi, care să pună în valoare mai bine calitățile unice ale leacurilor noastre tradiționale, fie că este vorba despre unguente, creme sau geluri. Și fiecare zi îmi deschide noi orizonturi”, conchide Lucia Goreaev.