Expertul în politică externă Nicholas S. Kass, un rol esențial în noua strategie de business Alexandrion Group
Aflat în plin proces de extindere, atât la nivel global cât și în România, Alexandrion Group, cel mai mare producător și distribuitor de băuturi spirtoase și vinuri din țara noastră, și-a propus să ducă strategia de comunicare globală la un nou nivel, pentru a susţine obiectivele şi planurile de business ale grupului pe termen lung
Drept urmare, ”în acest moment crucial al călătoriei noastre”, după cum a descris această perioadă plină de planuri dar și de provocări Nawaf Salameh, Președinte Fondator Alexandrion Group, prezența în echipa de top management a unui expert în politică externă care conduce departamentul International Corporate Affairs, are un rol esențial. Acesta este motivul pentru care grupului Alexandrion i s-a alăturat Nicholas S. Kass, Executive Director for International Corporate Affairs Alexandrion Group. Viziunea și experiența sa îl fac un membru valoros al echipei, a explicat alegerea Nawaf Salameh.
Nicholas S. Kass are peste 30 de ani de experiență în politica externă, acumulată în diverse poziții ocupate în cadrul Guvernului Statelor Unite ale Americii. Printre cele mai recente se numără Deputy Assistant Secretary of State, Director for European Affairs și Director of Intelligence Programs la Casa Alba (Consiliul Național de Securitate), precum și Deputy National Intelligence Officer for Europe la Consiliul Naţional de Informații.
Nicholas a preluat aceasta funcție de conducere într-un moment strategic de expansiune pentru grupul Alexandrion.
Despre rolul său, responsabilitățile pe care le presupune, strategia sa de extindere și comunicare, dar și despre provocările economice pe care le aduce mediului de business războiul din Ucraina, am stat de vorbă cu Nicholas S. Kass într-un interviu special pentru Revista CARIERE.
Ați preluat recent rolul de Executive Director for International Corporate Affairs în cadrul Alexandrion Group, într-un moment important pentru extinderea strategică a grupului. Care sunt planurile de dezvoltare ale Grupului atât în România, cât și la nivel internațional și cum veți sprijini aceste planuri din poziția dumneavoastră?
Alexandrion Group are planuri de dezvoltare foarte ambițioase, atât în România, cât și la nivel internațional. Căutăm în mod constant oportunități de extindere la nivel global prin construirea de facilități de producție și deschiderea de companii de distribuţie și magazine în întreaga lume. Lansăm produse noi în fiecare an și transformăm mărcile existente în mărci premium. Construim două distilerii în SUA, ȋn New York și o altă distilerie în Grecia, Kavala. Distileria din Kavala va contribui semnificativ la dezvoltarea economică a regiunii.
În România, Alexandrion Group va construi două distilerii mari, una în Tohani (judeţul Prahova) pentru distilarea Vinarsului Brâncoveanu și a altor distilate din vin, iar a doua într-o altă regiune a țării, pentru distilarea whisky-ului single malt. Anul acesta vom lansa și primul whisky single malt românesc, un proiect foarte complex la care Grupul Alexandrion lucrează ȋncă din 2017.
Care sunt responsabilitățile pe care le implică rolul dvs. acum, când comunicarea clară și eficientă a obiectivelor, planurilor și valorilor companiei este atât de vitală?
Rolul meu principal este, în general, de a contribui la strategia noastră de expansiune la nivel mondial. În acest scop, eu supraveghez comunicarea și activitățile strategice ale grupului Alexandrion şi ale Fundației Alexandrion, gestionez procesul de business intelligence, ofer suport pentru pătrunderea grupului pe noi piețe și ȋn noi medii. De asemenea, ȋi ofer consiliere strategică pentru o varietate de aspecte doctorului Nawaf Salameh, Președinte Fondator Alexandrion Group.
Din poziţia dumneavoastră, perspectiva asupra viitorului este esențială. Cum v-a schimbat criza din Ucraina, strategia și planurile actuale? Această întrebare este legată de faptul că Alexandrion Group a declarat deja public sprijinul său față de cei afectați de această criză și a înregistrat pierderi financiare importante după încheierea parteneriatului cu producătorul rus de votcă Beluga Group.
Dr. Salameh a acționat rapid pentru a delimita grupul Alexandrion de producătorii ruși – aceasta fiind probabil prima acţiune de acest fel ȋntreprinsă de un om de afaceri din România – și a îndrumat Fundația Alexandrion pentru a-şi intensifica eforturile de colaborare cu oficialii români și cu alți reprezentanţi pe probleme umanitare, în special în ceea ce privește refugiații.
Aveți o experiență de peste 30 de ani în politica externă, lucrând pentru Guvernul Statelor Unite ale Americii. Ce consecințe va avea criza din Ucraina asupra economiei mondiale, în special în urma sancțiunilor aplicate Rusiei? Care vor fi consecințele asupra industriei băuturilor spirtoase și a vinurilor, în ceea ce privește producția, importul și exportul?
Suntem încă în sfera speculațiilor cu privire la implicațiile finale la nivelul economiei mondiale. Acum, desigur, preocuparea este justificată. Cu toate acestea, răspunsul României față de această criză are și perspectiva de a ajuta țara să-și protejeze interesele naționale vitale și să dobândească în mod natural o poziţie mai importantă pe scena mondială. În acest sens, legăturile economice mai strânse cu Statele Unite ale Americii vor fi, cel mai probabil, pe ordinea de zi și vor contribui la securitatea României și a celorlalți parteneri NATO din regiune.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 277
Pentru abonare, click aici