Subvenţii pentru angajarea absolvenţilor
"Subvențiile se acordă angajatorilor timp de 12 luni, pentru fiecare absolvent angajat, condiția fiind ca aceștia să fie înscriși ca persoane în căutarea unui loc de muncă la agențiile teritoriale pentru ocuparea forței de muncă. Astfel, potrivit Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, pentru fiecare absolvent încadrat în muncă, angajatorii vor primi următoarele sume: 500 lei, pentru absolvenții ciclului inferior al liceului sau ai școlilor de arte și meserii; 600 lei, pentru absolvenții de învățământ secundar superior sau învățământ postliceal; 750 lei, pentru absolvenții de învățământ superior", se precizează într-un comunicat ANOFM.
Angajatorii trebuie să încadreaze absolvenți fără raporturi de muncă sau serviciu la data absolvirii studiilor, inclusiv absolvenți de studii superioare care nu au promovat examenul de licență.
În acest scop, angajatorii trebuie să încheie o convenție cu agenția județeană pentru ocuparea forței de muncă, respectiv a municipiului București, în termen de 12 luni de la data absolvirii studiilor.
ANOFM precizează că angajatorii sunt obligați să mențină, cel puțin 18 luni, raporturile de muncă sau de serviciu ale absolvenților încadrați în condițiile de mai sus. În această perioadă, absolvenții pot urma o formă de pregătire profesională, organizată de către angajator, în condițiile legii, ale căror costuri pot fi suportate din bugetul asigurărilor pentru șomaj.
"Angajatorii care mențin raporturile de muncă sau de serviciu după termenul de 18 luni primesc, pentru fiecare an de continuare a acestor relații, un ajutor financiar egal cu suma aferentă contribuțiilor sociale datorate pentru aceste persoane și virate conform legii", se arată în comunicatul ANOFM.