HR-ul sau Juridicul…de cine ascultăm?
În contextul în care este mult mai bine să prevenim decât să reparăm greşeli (atât ca imagine, cât şi la nivel de costuri), cele două entităţi ar trebui să lucreze îndeaproape pentru a evita prosibile litigii şi conflicte de muncă, mai ales că vorbim de o perioadă aglomerată din punct de vedere al restructurărilor.
Iată perspectiva lui Stephen Paskoff asupra relaţiei HR-Juridic:
“Repede! Dintre oamenii de HR şi consultanţii juridici, care grup credeţi că ar putea spune: « Pare că suntem într-o formă foarte bună. Nimic nu este perfect în lumea asta, dar plângerile sunt foarte rare. Nu avem multe procese, iar cele pe care le avem pot fi încheiate rezonabil sau chiar câştigate. Toţi şi-au însuşit politicile noastre. Toate training-urile au fost finalizate. Este posibil să apară plângeri, dar dacă apar ar trebui să fim într-o formă foarte bună pentru a le rezolva. Putem demonstra că toţi au luat la cunoştinţă de politicile noastre şi că au participat la cursuri. »
Dintre cele două grupuri, avocaţii şi juriştii sunt cei care ar putea descrie locul de muncă în astfel de termeni. Practic, propoziţiile de mai sus se concentrază pe riscuri, pentru că asta fac cei de la Juridic. Ce poate fi totuşi supărător este o poziţie cu totul diferită din partea HR-ului, vis-a-vis de aceleaşi date. Ei ar putea spune : « Avem un loc de muncă plasat sub semnul riscului. Sunt probleme peste tot. Totul pare haotic. Avem de înfruntat o grămadă de provocări ».
Dacă aceste două grupuri vorbesc despre aceeaşi situaţie, atunci căruia ar trebui să îi acordăm încredere? Răspunsul este că ambele entităţi ar putea avea dreptate. Vorbim aici despre o mare diferenţă de perspectivă şi focus.
Citiţi articolul integral pe hrmanageronline.ro.