Amenzi de până la 4.000 de lei pentru magazinele online care nu își informează corect clienții
În conformitate cu legislația din România, magazinele online sunt obligate să își informeze potențialii clienți, înainte să achiziționeze un produs, despre dreptul pe care îl au de a returna produsul comandat în termen de 14 zile calendaristice de la data la care clientul primește produsul.
Mai mult, clienții nu trebuie să ofere vreo explicație sau un motiv anume pentru retur, potrivit GpeC.ro.
Citește și Care este profilul romanului care cumpara online?
Prin OUG 34/2014, magazinele online sunt obligate să înștiințeze consumatorii cu privire la condițiile, termenele și procedurile de exercitare a dreptului de retragere și să pună la dispoziția utilizatorilor un formular de retragere prin care pot renunța la contractul comercial dintre cele două părți și pot returna produsul.
Lipsa acestui formular și refuzul magazinelor online de a scrie explicit pe site-urile lor despre acest drept pot atrage amenzi de până la 4.000 de lei. Conform OUG 34/2014, perioada în care clientul poate returna produsul comandat se mărește de la 14 zile pâna la 12 luni.
Citește și Studiu: Cât cheltuiesc românii pe cumpărăturile online
Potrivit GPeC.ro, sub 10% din magazinele online respectă noile prevederi ale OUG 34/2014.