Ionela Lupu: „Femeile manager ar trebui să nu-și piardă feminitatea”
1. Cum a fost anul 2017 pentru Maruca Atelier?
A fost un an în care a crescut încrederea clientelor în brandul Maruca și în ceea ce pot face. La un moment dat, la recomandarea unei prietene, a venit în atelier, o tânără, puțin nesigură de ce avea să fie. Am liniștit-o spunându-i că orice va fi, nu va pleca nemulțumită de la noi. Așa a fost, iar vorbele au rămas așa … ca un slogan, iar când lucrurile sunt complicate, ne aducem aminte de ele, zâmbim și terminăm lucrul cu bine. Iar când clientele noastre primesc complimente pentru rochia pe care o poartă e ca și cum le-am fi primit noi! Ținem foarte mult la calitatea produselor noastre și acesta este unul dintre motivele pentru care foarte multe dintre clientele noastre au revenit și nu numai atât, ne-au recomandat sau chiar au venit cu prietene sau rude. S-au identificat cu noi din punct de vedere vestimentar!
2. Ce anume v-ați propus să realizați în 2017 și nu ați reușit?
O provocare a fost să găsesc oameni pregătiți și potriviți pentru ceea ce avem noi nevoie, potriviți cu noi. N-am reușit! Mă “încurcă” ajutorul social care ține oamenii acasă și îi lenevește. Este destul de complicat capitolul resurse umane. Vrei să te dezvolți, dar nu ai cu cine!
3. Cum priviți noile măsuri fiscale și cum vă vor afecta planurile de afaceri pe viitor?
Ne lovim în primul rând de incertitudinea pe care o atrag după ele aceste modificări și lipsa unui mediu calm și liniștit din punct de vedere fiscal. Nu se poate să decidem modificarea unei legi cum este Codul Fiscal, de azi pe mâine, pentru că resursele necesare pentru implementarea acestor măsuri vor fi foarte mari. Trecerea contribuțiilor la angajat ne va da bătăi de cap prin costurile implicate de timpul pierdut pentru înregistrarea acestor modificări, negocieri etc. La fel și split TVA, care va determina probleme de lichiditate, precum și costuri generate de deschiderea și întreținerea unui nou cont bancar, dar și a faptului că va fi nevoie de două plăți pentru plata fiecărei facturi. Însă, cel mai mult pe noi ne va afecta creșterea salariului minim pentru că va determina creșterea tuturor prețurilor.
4. Care sunt obstacolele pe care le întâmpină o femeie-antreprenor ?
În primul rând felul tradițional de a vedea rolul femeilor în societate. Apoi, lipsa educației financiare, lipsa de formare, lipsa fondurilor și, cel mai important, lipsa de susținere din partea statului, iar referitor la asta am citit un raport publicat de Mastercard care spune că țările care susțîn femeile în afaceri dezvoltă un antreprenoriat condus de dorința de a progresa, în timp ce țările care nu susțin, cum este și cazul nostru, dezvoltă mai mult antreprenoriatul bazat pe necesitate, determinat de nevoia de supraviețuire.
5. Ce înseamnă eleganță în opinia dvs ? Dați, vă rog, un exemplu de model de manager/lider pe care-l apreciați.
Eleganța este în primul rând atitudine, o siguranță și relaxare care se transmit în comportament și în felul de a fi. Este ceva care vine din tine, și nu ține de trenduri. Este ceea ce te definește. Înseamnă haine potrivite siluetei tale în culori care te învăluiesc. O colecție … de lucruri!
O admir mult pe Carolina Herrera pentru feminitatea pe care o conține fiecare colecție în parte, pentru modul simplu, reinterpretat și adus în trend, pentru combinațiile de culori, pentru că nu exagerează. Pentru bucuria pe care o simt când îi văd colecțiile și pentru cămășile ei albe pe care te învață să le porți la orice și oricând.
6. Care este cea mai recentă colecție a dumneavoastră?
„A dash of velvet”- o colecție care aduce un omagiu catifelei, o țesătură prețioasă și sofisticată cu o atingere distinctă. Se completează frumos cu restul de țesături folosite în colecție, atât din punct de vedere al texturii, cât și al culorilor. Am ales țesături în tonuri calde, cu aspect lucios dar și mat, pentru un contrast rafinat și expresiv: mătase naturală, bumbac satinat, jerseuri și mătase sintetică.
În colecție se regăsesc rochiile clasice, dar și rochiile fronsate care se potrivesc perfect cu catifeaua, topuri petrecute, fuste cloș sau drepte, mâneci bufante și volane, kimonouri sau jachete, îmbinate într-un uimitor spectacol de forme și culori. Sunt piese vestimentare de zi, dar și mai sofisticate, piese care urmăresc linia corpului și pun în evidență silueta și care se îmbină frumos și simplu, într-o mulțime de look-uri.
7. Cui se adresează colecția?
Colecția se adresează femeii care vrea să fie unică și prețioasă dar căreia, în același timp, îi place să fie și comodă. Femeii căreia îi plac culorile, feminitatea, și echilibrul. Ca de fiecare dată, colecția cuprinde serii mici și foarte mici sau produse unicat.
8. Ce sfaturi le dați clientelor dvs. în privința ținutelor?
Discutăm cu clientele noastre să înțelegem ce își doresc. Începem apoi să facem combinații și să potrivim haina care urmează a fi croită cu țesătura, cu silueta, cu vârsta, în așa fel încât să se plieze pe stilul și personalitatea clientei. Alegem împreună culori și texturi, gulere și mâneci și nu uităm de buzunare. Hainele îți pot schimba starea și pot arăta lumii cine ești. Ne place eleganța indiferent de anotimp și indiferent de silueta. Ne place sofisticat!
9. Ce nu ar trebui să poarte niciodată o femeie manager?
Ar trebui să nu-și piardă feminitatea, să nu uite de culori, să poarte haine de calitate care să-i pună în valoare silueta și în care să se simtă bine, să nu poarte haine «la modă», de exemplu, dar nepotrivite pentru ele. Haina potrivită îți da siguranță și încredere, pe când hainele nepotrivite transmit mesaje greșite.