Coșuri românești de răchită
Cele două surori au realizat un road trip prin țară, când, întâmplător, au ajuns să cunoască mai mulți oameni care împleteau coșuri din răchită. „Ne-a plăcut atât de mult ce ieșea din mâinile acelor oameni, încât ne-am hotărât să le dăm o mână de ajutor. Am adăugat puțină culoare produselor, ceva din viziunea noastră și așa a luat naștere brandul Fabulous Baskets”, spune Alina.
Businessul a început prin lansarea unui magazin online, unde se găseau aproximativ zece modele de coșuri – două de coșuri de bicicletă, două de picnic și restul erau coșuri tradiționale de răchită. Toate modelele erau simple, natur. De altfel, și site-ul era simplu, cu trei categorii și un logo. Alina și Loredana au fost surprinse când au venit primele comenzi, la aproximativ o lună de la lansare, fără a începe comunicarea în acest sens.
Anul trecut au schimbat radical site-ul, aveau deja foarte multe modele pregătite. A urmat și schimbarea logo-ului și au trecut de la coșurile simple, natur, la cele colorate și cu huse. În fiecare sezon realizează modele noi, în culori noi, în huse noi. „Suntem într-o permanentă căutare de colaboratori, avem foarte multe idei, multe modele noi. Este un proiect care își propune să păstreze vii tradițiile și să promoveze produsele tradiționale românești”, adaugă Loredana.
PENTRU BICICLETE, DAR ȘI PENTRU CADOURI
Afacerea are un public larg, format din comunitățile bicicliștilor, comunitățile „fashion” și, de asemenea, agențiile de publicitate. O mare parte din valoarea afacerii este generată de vânzarea către companii. „Conceptul a fost repede înțeles și apreciat de agențiile de publicitate, care folosesc produsele noastre în propriile campanii, dar și de firme din toate ramurile de activități, care au ales să își arate aprecierea față de angajați sau parteneri, dăruindu-le produse autentice românești”, spune Alina. Cele mai vândute produse de pe site, exceptând coșurile cadou (Paști, Crăciun și 1/8 Martie, care sunt un segment separat și se adresează mai mult zonei de business), sunt coșurile de bicicletă.
Ele speră ca în viitor produsele lor să se regăsească și în magazinele de design interior, să creeze o gamă de produse pe care să o poată propune românilor pentru evenimentele din viața de zi cu zi, astfel încât publicul român să poată alege coșurile lor în detrimentul produselor importate din alte țări. Deși acum au un plan destul de bine pus la punct, Alina și Loredana spun că nu au urmat un traseu standard de dezvoltare a businessului. „La noi totul a început din curiozitate și din dorința de a păstra vii tradițiile românești. Brandul s-a dezvoltat treptat”, povestește Alina.
Poate cel mai greu a fost să îi convingă pe clienți că produsele sunt realizate în România, și nu importate din China. De cele mai multe ori, inspirația pentru coșuri le vine de la oameni. Sunt în permanență conectate cu clienții. Astfel, au remarcat că preferințele pentru produse țin de cultură, iar ceea ce îi unește pe oameni este gustul pentru natural și mai ales pentru tradiție. Plecând de la produsele cu tradiție veche în România, încearcă să se adapteze cerințelor actuale, păstrând în permanență ideea de tradițional românesc.
„Încercăm să înglobăm sub brandul Fabulous Baskets produse unice, speciale, în general produse care nu se găsesc în serii mari. Ne plac foarte mult produsele realizate handmade și încercăm să găsim și să colaborăm cu cât mai mulți producători. Toate acestea ne-au făcut să cunoaștem români deosebiți care reușesc să creeze produse unice, fiecare dintre acestea având în spate povești extraordinare”, mai spune Loredana.
Acest material a apărut în numărul 231 al Revistei CARIERE, aferent lunii octombrie.