Angajată – mamă – antreprenor
„Când eram însărcinată, toată lumea îmi spunea să mă bucur cât mai pot, căci apoi va veni un fel de sfârșit al vieții mele. Și cumva, din poveștile lor, culmea, mai ales ale celor care nu aveau copii, am înțeles că va fi rău de tot. Provocarea a fost să accept că viața mea se va schimba. Dar provocarea și mai mare a fost să le demonstrez celor care îmi dădeau sfaturi că viața mea s-a schimbat în bine,” spune Oana D. Botezatu.
Un business care a crescut odată cu copilul
Încă dinainte de a se naște David, Oana începuse să cocheteze cu ideea unui mic business: Cup&Candle – lumânări handmade, din ceară naturală de soia și turnate în porțelan vintage de colecție, făcute de ea și de soţul ei „A doua jumătate a sarcinii a coincis cu perioada Crăciunului și, deci, cu niște zile în care am avut ceva de lucru cu lumânările în cești. Atunci mi-am dat seama că, la o adică, aș putea să fac asta mult și bine. Am investit mai mult timp în mica afacere. Neavând un job full-time, am fost mult mai concentrată pe Cup&Candle și am făcut mult mai mulți pași buni în zona asta.” A participat la mai multe evenimente și a avut chiar și niște comenzi din străinătate, a avut timp să pregătească materiale de promovare pentru târguri și pentru mediile online.
Oana spune că, de când David a crescut, scrie mai mult noaptea, după ce copilul adoarme, dar oboseala nu se resimte atât de tare, deoarece face acest lucru pentru ea și nu pentru un angajator.
De la jurnalist la coach
În media a lucrat și Ana Bâtcă înainte de a deveni mamă. Era editor la secția Economic a cotidianului Evenimentul zilei, petrecea nouă-zece ore pe zi, la birou, sau chiar mai mult. „Din momentul în care am născut, am știut foarte clar că nu îmi mai doresc să lucrez full-time pentru un angajator și că, dimpotrivă, vreau să am mai mult timp liber pentru mine și copilul meu, dar și pentru proiectele mele.”
Astfel, și-a propus să lucreze de acasă pentru mai multe site-uri, fără a fi necesar să meargă la birou. Între timp, a început cursuri de dezvoltare personală, NLP Practitioner, a făcut școala de coaching, iar în septembrie anul trecut, a decis să se dedice activității de coach.
De asemenea, acum doi ani, în februarie 2014, a pus „prima cărămidă” la centruldeparenting.ro, un proiect lansat oficial în septembrie 2014, pe care îl reprezintă împreună cu prietena ei Ana Zidărescu.
Centrul de Parenting este, în primul rând, un site care se adresează părinților interesați de educația copiilor lor, dar și o comunitate în cadrul căreia sunt organizate cursuri și evenimente offline și online, pentru părinți, pe diferite tematici (îmbunătățirea relației cu copilul, time management pentru mămici, îmbunătățirea situației financiare, a relației cu partenerul etc.).
Ana spune că acum, deși face mult mai multe lucruri decât înainte, are mai mult timp pentru ea și pentru familia ei. „Un mare avantaj este că îmi organizez programul cum îmi este mai comod. Și aleg să mi-l organizez astfel încât serile și weekendurile să mi le dedic copilului și familiei. Partea mai puțin plăcută în a lucra de acasă este că nu mai privesc locuința mea ca pe un spațiu de relaxare.”
Anul acesta Ana se va axa pe dezvoltarea ei în calitate de coach, lucrând în domeniu. De asemenea, va continua formarea ei cu alte cursuri la care s-a înscris deja. Nu în ultimul rând, la Centrul de Parenting vor organiza mai multe cursuri online și offline, dar vor lansa și un magazin online. Anul trecut, au lansat un „pui” al centruldeparenting.ro, educatiefinanciarapentrucopii.ro, un site dedicat educației financiare a părinților și copiilor, pe care își propun să-l dezvolte mai mult tot în acest an.
„Mămicile care doresc să facă o schimbare în viața lor trebuie să-și acorde un moment de liniște în care să se gândească foarte bine ce anume își doresc să facă pe termen lung. Nu contează cât de nerealist sună în acel moment. Important este să facă primul și marele pas: să știe ce își doresc. Din acel moment pot începe să construiască.” spune Ana Bâtcă, coach și cofondator al comunității Centrul de Parenting.
A deschis un salon special pentru mame
Ana Maria Zamfir a lucrat în cercetare de piață încă din facultate. Dedicându-şi foarte multe ore – chiar și în timpul sarcinii –, și-a dat seama că nu are cum să continue în același ritm. „Înainte de a intra în concediul de creștere a copilului, mă hotărâsem că nu mă voi întoarce în acest domeniu, însă nu știam încă ce aș vrea să fac mai departe”, spune Ana Maria.
Primul gând a fost să înceapă un business pe cont propriu, dar nu știa sigur către ce domeniu să se îndrepte. „Soluția mi-a venit chiar mergând cu copilul meu mic la salonul unde mergeam de obicei. Când o angajată de acolo l-a ținut în brațe cât eu m-am răsfățat, a încolțit ideea mea.”
Ana Maria a început apoi să caute informații despre domeniu, fiind unul nou pentru ea. Cât a stat acasă cu copilul, a făcut un plan de afaceri și s-a informat în legătură cu ceea ce implică deschiderea și conducerea unui salon. Ulterior a deschis salonul Yummy Mummy, primul și singurul din București dedicat mamelor, cu spațiu de joacă și supraveghetori care se ocupă de copii cât mamele sunt ocupate.
Acest material a fost publicat în numărul 225 al Revistei CARIERE.