A lucrat în mai multe locuri, a fost concediat și a ajuns la afacerea vieții: Cât de bine au “ticăit” ceasurile pentru Filip Tysander
Despre ce este vorba? În anul 2011, Filip Tysander pornea, cu 24.000 de dolari, o afacere cu ceasuri. Acum are 31 de ani şi compania sa are venituri anuale de 180 milioane de dolari, cu o margine de profit de peste 50%, potrivit Business Insider.
Tânărul a lucrat în mai multe locuri, de unde a fost concediat. A început cu două companii: prin care vindea online cravate şi ceasuri de plastic! Cu banii obţinuţi, 24.000 de dolari, a început cea de-a treia companie, care avea să-i schimbe viaţa.
După cum am mai spus, povestea nu este chiar atât de simplă. Tysander a călătorit în Australia după ce a terminat liceul. Acolo i-au venit mai multe idei de afaceri, dar succesul nu a venit peste noapte. S-a întors în Suedia – locul unde și-a luat mai multe joburi de la care avea să fie dat afară. Apoi s-a înscris la cursuri de business, înainte de a deschide cele două companii.
La ordinea zilei
Revenind la “obsesia” lui legată de ceasuri, Tysander avea să întâlnească un englez – Daniel Wellington, care purta un ceas Rolex şi care l-a impresionant cu alura lui de James Bond. Astfel i-a venit ideea de milioane de dolari, dar şi un nume pentru brandul de ceasuri: Daniel Wellington. Ceasul a fost un succes, nu doar datorită design-ului frumos. Ci şi faptului că Tysander s-a folosit de social media pentru promovare. El a apelat la mai multe personalităţi online pentru a-i promova produsul. „Am făcut un mic magazin online şi am creat chiar eu logo-ul în Photoshop apoi am trimis design-ul la o fabrică din China”, a spus Tysander. Pentru a păstra preţurile mici, compania produce în China. Ceasurile, realizate după modelele lui Tysander într-o fabrică din China care producea și curele de ceas NATO, au cunoscut un mare succes. Acesta s-a datorat în mare parte și faptului că Tysander a știut să exploateze un vid în strategiile de marketing ale rivalilor săi consacrați: social media.
Acum este la ordinea zilei acest lucru, dar la vremea respectivă nu era ceva foarte întâlnit. Acum compania are peste 2.2 milioane de followers pe Instagram, iar în 2014 s-au vândut peste 1 milion de unităţi, ceea ce înseamnă 70 milioane de dolari. În 2015 veniturile companiei au crescut la 170 milioane de dolari şi Tysander, singurul proprietar al companiei, a făcut un profit de 66 milioane de dolari.
"Mi-am dat seama că există suficient loc pe piață pentru ceasurile <preppy>, avea să spună Tysander într-un interviu pentru Veckans Affarer. Tysander refuză să dea bani pentru reclamă şi preferă să doneze ceasurile vedetelor care sunt dispuse să-i promoveze ceasul.
Faptul ca a fost singurul fondator al companiei a constituit una dintre cele mai mari provocari la început, avea să mărturisească antreprenorul suedez pentru Bloomberg.