A început businessul în apartamentul său. Acum are clienți în toată lumea
Dan Mazilu, fost olimpic la matematică din partea României, a absolvit Universitatea Politehnica din București în 1990 și, fiindcă în perioada aceea industria de software nu exista, la fel cum nu exista nici cerere pentru produse informatice, a pornit la drum oferind primele servicii telefonice conduse de calculator din țara noastră. Erau servicii care indicau cursul valutar zilnic, programele cinematografelor sau valoarea acțiunilor la bursă.
În urmă cu 20 de ani, Dan Mazilu a avut curajul să plece la drum cu un singur calculator, în apartamentul personal, căsătorit fiind și având un băiețel de cinci ani. După un an și jumătate, a cooptat primul colaborator, moment în care echipa Mediatel s-a mutat într-un apartament cu două camere, închiriat.
Era moda serviciilor telefonice cu valoare adăugată, de genul Audiotex, precursoarele serviciilor de Call Center actuale, așa că Mediatel Data avea clienți posturi de radio și televiziune, reviste și investitori privați.
Primele servicii digitale din România, R2MF, precursoarele liniilor telefonice ISDN, au fost implementate tot de echipa Mediatel Data. Tehnologia oferea posibilitatea de a prelua în același timp 30, 60 sau chiar sute de concurenți, fără nicio întârziere și fără a afecta calitatea sonoră, ceea ce era o premieră în România.
Pasul către piața internațională
Anul 1998 a venit cu noi provocări și totodată noi oportunități pentru companie, după cum își amintește Dan Mazilu: „Am întâlnit un american, din Florida, care ne-a cerut primul dialer. Bineînțeles că nu știam ce înseamnă, dar eram dispus să învăț, iar după o zi și jumătate i l-am și realizat. A fost plăcut surprins, comandând și alte dialere, iar după câteva luni a cerut un sistem de Call Center. La fel, nu știam ce înseamnă, dar am studiat domeniul și după șase luni de zile aveam prima versiune de produs.”
Cu sistemele de Call Center au venit și foarte mulți clienți americani, dar „cel mai important este că am învățat meserie și am câștigat experiență în domeniu”.
Care sunt provocările în acest domeniu? „Să fii la curent cu toate tehnologiile nou-apărute, să creezi la rându-ți noi tehnologii, să propui servicii inovatoare și, nu în ultimul rând, să asculți permanent doleanțele clienților și să dezvolți servicii specifice fiecărui client în parte.”
Deși de-a lungul vremii au fost făcute oferte de vânzare, Mediatel Data continuă, după aproape 20 de ani, să aibă același acționar.
Compania are astăzi atât proiecte restrânse – care implică doi utilizatori simultan –, cât și proiecte ample, cu 2.000 de utilizatori. În portofoliu se regăsesc clienți din România, dar și branduri internaționale, printre care: Coca-Cola, OMV, Vodafone, Zapp, UPC, Siemens, Metro, Holcim. Printre ultimele proiecte realizate au fost cele pentru Black Friday, în România, cu mii de conversații simultane, precum şi cele pentru o bancă importantă din Vietnam sau un renumit furnizor de servicii din Chile.
Ați avut vreun moment în care v-ați gândit să vindeți sau să vă orientați către altceva?
În permanență avem cereri de acest gen. Nu am acceptat nicio ofertă până acum, din țară sau din străinătate – chiar dacă au fost foarte onorante –, dar eu nu mă văd făcând altceva sau pentru altcineva.
Câte ore din zi sunt alocate muncii?
În domeniul serviciilor de Call Center, care îmbină tehnica şi relațiile interumane, este foc continuu. Nu avem o limită de ore pe zi alocate muncii, mai ales că avem clienți de pe multe fusuri orare, cu opt ore înaintea orei noastre sau cu zece ore după ora României.
Cum păstrați echilibrul între viața privată și cea profesională?
Ați atins un subiect delicat, dar am să vă răspund, deși soția mea ar avea altă părere. Trăiesc la maximum timpul liber și încerc să petrec cât mai multe ore cu familia mea, fie că stăm acasă, ieșim la o piesă de teatru sau călătorim. Eu am și un hobby care îmi răpește din timpul familial: puzzle. Încerc să fiu la înălțime în toate ipostazele!
Cum priviți voluntariatul? În ce campanii ați participat activ?
Suntem preocupați în permanență de acțiuni de voluntariat, fie că este vorba să donăm sânge, fie să-i ajutăm pe sinistrații înzăpeziți iarna sau să colectăm deșeurile organizat. Eu personal sau împreună cu compania sprijin cazurile care au nevoie de ajutor, cred că este o datorie civică, umană, de bun-simț și ar trebui să intre în cotidianul fiecăruia.
Cu o experiență de aproape 20 de ani în domeniul Call / Contact Center, sisteme vocale și Computer Telephony, compania Mediatel Data a primit mai multe premii pentru că a dezvoltat soluții puternice și viabile pentru toate domeniile de activitate, căutând întotdeauna relații durabile cu clienții săi. Aplicațiile construite de către specialiștii Mediatel Data suportă toate protocoalele de telefonie, se bazează pe ultimele generații tehnologice în domeniu și sunt ultimele noutăți în domeniul Call/Contact Center.
Sistemul de Call/Contact Center MediaCallCenter conține toate functionalitățile esențiale necesare operării unui Call Center modern, fiind lider de piață în ceea ce privește funcționalități, preț, performanțe, flexibilitate, scalabilitate și ușurință în exploatare, calități necesare oricărei companii orientate către clienți.